1402-01-15 10:59
367
0
84314
گزارش عجیب پلیس از نوروز 1402:

یک مسافر هم در بین 30 فوتی تصادفات گلستان نبود/ مسئولان راه‌های گلستان را دریابند

براساس گزارش پلیس در حالی سهم تصادفات منجر به فوت برای مسافران در استان گلستان صفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 35 درصدی در میزان تصادفات را شاهد بودیم.

به گزارش گلستان ما، در طرح نورزی پلیس که از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سالجاری اجرا شد آمارهایی تکان دهندی از میزان فوتی‌های تصادفات رانندگی عنوان شد که در این بین مسئله حائز اهمیت این بود که هیچ مسافری در استان گلستان براثر تصادفات جاده‌ای جان نباخته است.

این مسئله در حالی است که میزان تصادفات در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش نشان می‌دهد و بنا به گفته سردار محمدسعید فاضل دادگر 30 نفر از هم استانی‌ها در این مدت براثر تصادفات جان باختند.

بنا به گفته فرمانده انتظامی استان گلستان از این تعداد 10 نفر عابر پیاده بودند و این مسئله نشان می دهد که در حوزه راه و شهرداری‌های استان هم در حوزه فرهنگ سازی و هم ایمن‌سازی باید دستگاه‌های مربوطه تلاش بیشتری نشان دهند.

بسیاری از پروژه‌های راه در استان گلستان نیمه تمام باقی مانده و حتی بنا به گفته استاندار گلستان 12 کیلومتر از مسیر بزرگراه استان فاقد روشنایی لازم  است و قطعا این مسائل به همراه عدم شانه مناسب جاده، عدم نصب گاردریل و غیراستاندارد بودن برخی از دوربرگردان‌ها به موضوع تصادفات جاده‌ای استان دامن خواهد زد.

همچنین با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای نصب و نگهداری پل‌های عابر پیاده می‌شود ولی در حوزه فرهنگ‌سازی آنگونه که باید عمل نکردیم و کماکان شهروندان برای فرهنگ استفاده از پل‌های عابرپیاده غریبه هستند.

موتورسواران از دیگر معضلات جاده‌ای استان گلستان به شمار می‌روند متاسفانه در ایام نوروز هفت موتورسوار و یا راکب جان باختند و آمار تصادفات موتورسواران زنگ هشداری است که باید مسئولان امر به این حوزه ورود جدی داشته باشند.

به دلیل نزدیکی فاصله شهرها و روستاهای استان به یکدیگ، میزان استفاده از موتورسیکلت در سطح استان بسیار بالا است و متاسفانه اکثر موتورسواران فاقد کلاه ایمنی و حتی گواهینامه هستند و عدم آشنایی موتورسواران به قوانین راهنمایی و رانندگی آنها را به کام مرگ و یا نقص عضو می‌کشاند.

نکته مثبت گزارش پلیس از میزان تصادفات جاده‌ای بیانگر رعایت قوانین و مقررات مسافران و گردشگران در استان گلستان است و به نظر می‌رسد پویش کاهش سرعت «منفی 10» در  این مسئله به خوبی از سوی مسافران و گردشگران رعایت شده است.

یکی دیگر از نقاط مثبت گزارش پلیس از نوروز امسال کاهش 6 درصدی میزان سرقت بوده و براساس گزارش پلیس در ایام نوروز 377 سارق دستگیر شدند و در این زمینه 588 فقره سرقت نیز توسط پلیس تخصصی و کارگاهان پلیس آگاهی کشف شده است.

بنا به گزارش فرمانده انتظامی استان گلستان در این ایام یک تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده و همچنین یک آمار قابل توجه کشفیان در حوزه سلاح بوده و پلیس در این مدت 132 قبضه سلاح شکاری و غیرمجاز را کشف کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.